fredag 12. oktober 2012

Språkstriden - heimen

Morgonskodda lettar.
Tønnes lærer nederlandsk. Han får timar i dette og les  de Standard. 
Eg lærer fransk.  Syklar og går to gonger i veka til Rhode Saint Genese (fransk) Sint Genesius Rode (nederlandsk) der skulen min er. Det er eit vakkert landskap. Tidleg på morgonen når natteskodda lettar og sola bryt gjennom kan det sjå slik ut.

På vegen kjem eg forbi ein gard der dei sel nieuwe aardappels, dei har ein paard te koop og også konijnen te koop - paard tyder hest, men resten er jo lett å forstå for ein jærbu. Vi er i Flandern.
Eg syklar også gjennom villaområde  med verkeleg svære hus med digre parkanlegg i kring, der bur det mest sannsynleg rike fransktalande belgiarar som arbeider i Brussel. Ikkje bare enkelt dette nei. Læraren vår kjem frå ein nedelandsk familie, er fransklærar for oss, huset hennar ligg i Flandern, men hagen er i Vallonia. 



Harmoniske belgiske kvite kyr (Blanc belgique)
som sannsynlegvis drit i språkstriden
Dei som har budd litt både her og der seier det er meir orden på ting i Flandern. Meir system, fleire sykkelstiar, meir effektivitet, og meir reserverte folk. Vi som bur her i Vallonia tykkjer det hadde vore hyggeleg med meir effektivitet og system, men set veldig pris på at folk er så venlege og imøtekomande. Alle helser på kvarandre i gata vår.
 I samhandling med andre, døme Belgacom (internett telefon), døme firma som har med sentralvarmen å gjera,  vert den utilstrekkelege fransken min venleg motteken. Dette kan sjølvsagt ha noko med at deira engelsk er vel så dårleg, men eg har endå aldri møtt den franske språkarrogansen som eg hugsar så godt frå tidlegare besøk i det store nabolandet i sør. 

I Flandern er jo folk flinke i engelsk, men dei vert likevel svært glade når vi snakkar nederlandsk med dei. dei er absolutt vane med at utlendingar ikkje gidd læra seg nederlandsk, og vert begeistra når nokon prøver. I kveld (fredag) skal vi til  Anvers/Antwerpen på noko sånn militær tattoo, så då får vi vera litt frampå med nederlandsken
Morgonsol

I heimen er det slik at Tønnes set radioen på badet på ein nederlandsk kanal, og når eg kjem etter skrur eg over på ein fransktalande kanal. Det same gjentek seg på kjøkkenet litt seinare. Gratisavisa Metro (bra!) finst på begge språk. Eg har kjøpt Elle i fransk utgåve, les masse reklame som kjem i postkassa,  og les dessutan ein del bøker. Den siste er L'élégance du hérison (håper aksentane vart rette nå,) Pinnsvinets eleganse på norsk av Muriel Barbery, det var ein bestseljar  for eit par år sidan. Eg er med i ein lesesirkel (norsk) , men fekk ikkje boka på norsk eller engelsk. Absolutt for vanskeleg på fransk, men eg kom meg gjennom - god bok forresten, litt feelgood, men kan absolutt lesast.

Vi har belgisk fjernsyn og ser nok mest flamsk TV pluss BBC og CNN for nyheter. Eg leiter etter franske såpeserier, treng å få språket meir inn i øyret, auka auditiv forståing, men har ikkje funne nokon eg har lyst å sjå på ennå.
På søndag er det val her - då er vi over på belgisk politikk som er jysla komplisert. Eg har prøvd å lesa valprogramma til dei partia som har lister her i regionen, og det ser ut som dei meiner mykje godt.....
Ein kuriositet til slutt: I Belgia er valet ein plikt, dersom du ikkje røyster ved valet  må du betala bot -  løgne ting?

2 kommentarer:

  1. Du begynner å få dreis på bloggen! Flott at du har tatt så mange bilder!

    Sindre

    SvarSlett
  2. Kjekt at du liker den og les den, Sindre. Eg har begynt å ta med kamera rundt alle stader nettopp på grunn av at eg kan illustrera teksten med dei.
    Mamma

    SvarSlett

Har du noko å leggje til? Gjer det her.